Employee advocacy

Fronteer creative strategic agency

Julie Scheer is Brand Project Manager Social Media bij Fronteer in Amsterdam. Fronteer is een full service creatief bureau, gespecialiseerd in collaboratieve innovatie en impact strategie. Sinds 2018 maken ze gebruik van PostSpeaker.

Voor welk doel waren jullie op zoek naar een social sharing tool?

“Ons doel is om de zichtbaarheid van Fronteer te vergroten. Daarbij is het belangrijk een consistente boodschap uit te dragen.”

Waarom hebben jullie gekozen voor PostSpeaker?

“We hebben intern geen brandteam, doen het ernaast en dan merk je dat content delen er snel bij inschiet. En dat is zonde aangezien je ieders netwerk kan aanboren. PostSpeaker is de enige tool waarmee je posts automatisch kan publiceren. Dat scheelt tijd en frustratie.”

Hoeveel collega’s doen mee als promoter?

“We hebben nu 21 promoters. Dat is iedereen behalve de stagiaire en iemand die het leuker vindt om het zelf te doen. Uiteindelijk mag iedereen het zelf weten, want het gaat om hun persoonlijke accounts. Maar we stimuleren het wel en geven ook aan dat ze berichten altijd kunnen aanpassen.”

Hoe bevalt het de promoters?

“De mensen hier vinden het superfijn, hebben er geen omkijken naar. Wat anders een ‘to-do’ is die blijft hangen, bijvoorbeeld omdat je een tijdje niet op kantoor bent of bij een klant, gaat nu vanzelf.”

Wat voor berichten delen jullie?

“Eigenlijk een mix. We hebben berichten over klantcases, updates en soms een persoonlijk verhaal van een werknemer of over een een paper of artikel. En als we een nieuwe service hebben of als er iets speelt, besteden we daar ook aandacht aan. Zo waren we genomineerd voor FD Gazelle. Dat is leuk om te delen. Idealiter hebben we thema per kwartaal. Bijvoorbeeld co-creatie of thought leadership.”

En hoeveel berichten delen jullie gemiddeld?

“We proberen twee berichten per week te delen, maar het hangt er ook vanaf wie schrijft. Dat kan in principe iedereen zijn. We hebben wel een team voor content en copy, dat zijn de aanjagers en die doen de final check.”

Gebruiken jullie de tool ook voor recruiting?

“Ja, maar niet als voornaamste tool om te werven. Meer om een bericht te delen in de trant van ‘check onze vacatures’. We vragen collega’s om dat ook te doen via bijvoorbeeld Whatsapp. LinkedIn gebruiken we vooral om nieuwswaardige posts te delen.”

Worden berichten wel eens afgewezen of gewijzigd?

“Soms wordt een bericht wel aangepast, maar er wordt eigenlijk nooit een bericht afgewezen.”

Wat levert het jullie uiteindelijk op?

“We monitoren nog niet heel nauwkeurig de resultaten. Maar als je veel deelt, consistent, trek je meer mensen naar je LinkedIn-bedrijfspagina en vergroot je je netwerk.”

Artikel delen

Meer case studies

Alle case studies