Employee advocacy

QSN Risicomanagement

Tessy Derks is Digital Marketeer bij QSN en gebruikt PostSpeaker sinds het voorjaar van 2020. QSN is het landelijke adviesbureau voor het versterken van bedrijfsprocessen en het begeleiden naar o.a. de ISO certificaten ISO 9001ISO 14001NEN 7510 en ISO 27001. Het bureau telt zo’n 28 medewerkers.

“Een relatie wees me op PostSpeaker als handige tool om content gedeeld te krijgen. Onze mensen zijn consultants die door het hele land werken, voor verschillende projecten en lang niet altijd op kantoor zijn. Ze willen wel delen, maar het lukt gewoon niet altijd. Met PostSpeaker faciliteer je ze en hoef je ze niet steeds achter de broek te zitten. Ik heb toen een proefabonnement genomen en bij mijn collega’s gepolst wat ze ervan vinden. Die waren enthousiast en uiteindelijk zijn we de tool gaan gebruiken.”

Waar zet je de tool zoal voor in?

“Vanuit marketing en sales oogpunt willen we meer werken aan zichtbaarheid en branding. Grotendeels gaat het om inhoudelijke artikelen die we bekend willen maken via LinkedIn. Die kunnen gaan over een nieuwe certificeringsnorm of een wetswijziging. Echt content marketing dus en geen reclame. De consultants willen waardevolle content delen en niet fungeren als een sales kanaal.”

En hoeveel berichten deel je ongeveer?

“In het begin was het wel een beetje stoeien: hoeveel berichten kun je op hun accounts plaatsen? We zijn uitgekomen op twee per week. Dat vindt men prima.”

Gebruik je PostSpeaker ook voor vacatures?

“Een enkele keer wel, als er een boost nodig is. Maar ik vind dat we dat niet te vaak moeten doen. Als er een vacature gedeeld moet worden, spreid ik de plaatsingen over de tijd.”

Wie heb je uitgenodigd om mee te doen?

“Ik ben met een pilotgroep van 10 man begonnen. Daar zijn zo’n 6 mensen bijgekomen. Die hebben zichzelf aangemeld, zonder dat ik daarvoor hoefde te lobbyen. Het biedt hen gemak en ze staan achter wat er geplaatst wordt. Sommigen willen een bericht zelf, handmatig delen en dat is ook prima.

Ik heb meerdere promoter teams aangemaakt, omdat een MT-lid iets anders wil delen dan bijvoorbeeld consultant. Het is belangrijk dat de content bij hun eigen klanten past.”

Welk resultaat heb je gerealiseerd?

“Behalve het gemak voor mijn collega’s hebben we meer traffic naar de site gerealiseerd: in de eerste drie maanden dat we PostSpeaker gebruikten ruim twee keer zoveel!”

Artikel delen

Case studies

Alle case studies