Contentmarketing draait om het delen van waardevolle, aantrekkelijke content met prospects en klanten. Wanneer je die deelt via medewerkers en ambassadeurs is die content niet alleen geloofwaardiger, maar bespaar je ook op kosten voor contentpromotie.
Bouw thought leadership op door aantrekkelijke, relevante content te delen met je (potentiële) klanten via de social media accounts van jouw medewerkers of ambassadeurs.
Met PostSpeaker hoeven je medewerkers niet voor je te delen, dat doen wij voor ze. Zodat iedereen zich kan focussen op zijn of haar kerntaken.
Een bericht delen via het persoonlijke netwerk van je medewerkers bespaart je promotiekosten en wekt meer vertrouwen dan een gesponsord bericht.
Optimaliseer je contentmarketingstrategie en leer welke berichten, kanalen en promoters de meeste mediawaarde, traffic en conversie opleveren.
Uit onderzoek van Cisco blijkt dat posts van werknemers 8 x meer betrokkenheid genereren dan posts van hun werkgevers.
Stel, je organisatie heeft 1.000 volgers op LinkedIn en 50 collega’s willen je berichten delen. Als zij gemiddeld 300 unieke connecties hebben, dan is je potentiële bereik op LinkedIn minimaal 16.000.
Van 1.000 naar 16.000 klinkt mooi, maar hoe zorg je ervoor dat die collega’s keer op keer je berichten gaan delen? Want vaak heeft men geen tijd, vergeet men te delen of vindt men het te veel gedoe.
PostSpeaker neemt al die moeite uit handen. Zodra je collega’s aan boord zijn, gaat delen vanzelf*. Ze hoeven enkel iets te doen als ze een bericht willen aanpassen of niet willen delen.
* M.u.v. Facebook persoonlijke pagina’s.
How you save 98% on the costs for sponsored content
From sharing is caring to caring for sharing
The disastrous consequences of not having a social sharing strategy